1 LO w Lesznie

Lewa kolumna

Artykuły

Klasa 2e na Mierzei Łebskiej, w Gdańsku i na Kaszubach

W dniu 7 czerwca uczniowie klasy 2e wraz z wychowawczynią Beatą Biernat i panem Grzegorzem Maślankiewiczem wyruszyli na trzydniową wycieczkę krajoznawczą.

Po dotarciu nad morze naszym celem był kilkugodzinny spacer w Słowińskim Parku Narodowym na Mierzei Łebskiej. Mimo, że pogoda zrobiła nam małego psikusa i wędrówka ku ruchomym wydmom została skropiona ciepłym deszczem, to po dotarciu na Wydmę Łącka zaświeciło pięknie słońce i dzięki temu mogliśmy prawdziwie podziwiać to urokliwe w Polsce miejsce. W Łebie byliśmy również w Muzeum Motyli i Illuzeum.

Nasz drugi wycieczkowy dzień to Gdańsk. Miasto powitaliśmy spacerem po gdańskiej Starówce i zwiedzaniem Dworu Artusa. Następnie udaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności. Jest to wyjątkowe multimedialne muzeum, które w 2016 roku jako pierwsze w Polsce uzyskało tytuł Nagrody Muzealnej Rady Europy. ECS jest fascynującym przykładem instytucji kultury działającej na rzecz promocji wolności i solidarności, a wydarzenia, do których się odwołuje i program instytucji czyni z niego forum współczesnej Europy.

Dużym przeżyciem dla uczniów klasy biol-chem była wizyta w laboratorium Oddziału Biotechnologii Zakładów Farmaceutycznych Polpharma SA w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Placówka ta rozwija się w obszarze leków biologicznych, które są przyszłością współczesnej farmakoterapii zwłaszcza w leczeniu chorób nowotworowych i chorób o podłożu immunologicznym. Zakład należy do 20 największych firm generycznych na świecie. Dzięki miłym pracownicom Oddziału Biotechnologii mogliśmy zwiedzać laboratoria Polpharmy i zostaliśmy szczegółowo zapoznani z technikami otrzymywania przeciwciał monoklonalnych, które są skutecznymi nowoczesnymi metodami walki z nowotworami i chorobami autoimmunizacyjnymi.

Ponieważ nocowaliśmy w nadbałtyckiej Białogórze, każdego dnia po obiadokolacji mogliśmy długo spacerować wzdłuż szerokiej i pustej plaży, wypoczywając w blasku zachodzącego słońca.

Trzeciego dnia, w powrotnej drodze, dotarliśmy do Centrum Edukacji i Promocji Regionu Szymbark na Kaszubach. Zwiedziliśmy tam unikalne obiekty między innymi Najdłuższą Deskę Świata, Dom Sybiraka, Bunkier TOW „Gryf Pomorski” czy Dom do Góry Nogami, w którym mogliśmy odczuć efekty zaburzeń pracy błędnika.

Późnym wieczorem w piątek 9 czerwca w dobrych humorach, pełni wrażeń wróciliśmy do Leszna.